کد ارور خطا یخچال فریزر بکو

مقالات

سایت تکنسین یار Technisian.com مرجع تخصصی و بانک اطلاعات کد ارور Error یخچال و فریزر و کلیه لوازم خانگی با برند های مختلف در خدمت شما عزیزان است.

کد ارور خطا یخچال فریزر بکو

یخچال فریزر های شرکت بکو دارای برد الکترونیک و عیب یاب اتوماتیک است. این برد با دقت بسیار بالایی فعالیت می کند؛ و در هر قسمت سیستم کارکرد دستگاه یا دیفراست اتوماتیک آن هر مشکل یا خللی به وجود بیاید، توسط کد خطا به مصرف کننده یا تکنسین تعمیر کار آن را نشان میدهد. باید به این مهم اشاره کرد که  تکنولوژی ساخت این یخچال و فریزر منحصر به شرکت ارچیلیک ترکیه است.

ارور و کد خطاهایی که در انواع مدل یخچال فریزر بکو مشاهده می شود؛  با حرف لاتین E نمایش داده می شود و سپس در ادامه آن یک عدد آمده است؛ این عدد دقیقا اشاره به قطعه معیوب دارد که در جدول زیر به طور کامل به آن پرداخته شده است. 

توجه داشته باشید مثلث اخطار قرمز رنگ در یخچال و فریزر بکو به دولیل ممکن است نمایان شود. این مثلث هم نشان دهنده خطا و هم نشان دهنده کم شدن سرمای قسمت فریزر است!

E1 E0
Freezer evaporator sensor error Freezer comportment sensor error
E3 E4
Larder compartment sensor error Freezer defrost heater error
E8 E9
Larder evapprator sensor error Larder defrost heater error

E0 | سنسور محیطی قسمت فریزر چک شود

این کد خطا به سنسور دمای محیط قسمت فریزر اشاره مستقیم دارد؛ به این صورت که دمای محیط  فریزر توسط این سنسور به صورت مقاومت اهمی برای برد اصلی قدرت یا مغز یخچال فریزر ارسال می شود؛ سپس با پردازش این اهم دمای داخل کابین فریزر بررسی می شود. چنانچه ایراد یا مشکلی در این سنسور به وجود بیاید یخچال فریزر با ارور E1 مواجه میشود، اگر با این کد خطا مواجه شدید سنسور محیط داخل فریزر را باز کرده و با اهم متر تست کنید و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید.

E1 | سنسور اواپراتور قسمت فریزر دچار مشکل شده است

با مشاهده این کد خطا احتمال بسیار زیاد بعد از باز کردن کاور قسمت فریزر با برفک شدید مواجه می شوید. این برفک  در اثر خرابی این سنسور به وجود آمده است. همان طور که میدانید یخچال فریزر های بکو مجهز به سیستم Nofrost یا بدون برفک هستند. این سیستم در هر شش ساعت یک بار بصورت کامل و اتوماتیک برفک زدایی اتوماتیک را انجام می دهد. در این سیکل دمای لحظه ای لوله های سرما ساز اواپراتور برای برد ارسال می شود. حال چنانچه سنسور فوق با مشکل و یا ضعف و خرابی مواجه شود، دمای اشتباه برای برد ارسال شده در نتیجه تصمیم گیری برد دچار مشکل می شود. برفک زدایی به صورت کامل انجام نمیشود و دستگاه از برفک و یخ پر می شود. در این کد خطا می بایست سنسور دیفراست به طور کامل توسط اهم متر چک شود و در صورت خرابی تعویض گردد.

E3 | سنسور محیطی قسمت یخچال دچار ایراد یا سوختگی کامل شده است

وظیفه سنسور محیط یخچال در یخچال فریزر بکو تنظیم دمای داخل کابین است. این قسمت این مدل یخچال ها توسط اهم سنسور محیط یخچال انجام می شود. به این صورت که در هنگام کار کردن کمپرسور یخچال سنسور محیط یخچال وارد عمل شده و اهم دمایی لحظه را برای برد اصلی ارسال می کند. طبق این عملیات برد اصلی برای تنظیم دمای مناسب قسمت یخچال فن های تهویه هوای سرد و همچنین کمپرسور یخچال را قطع و وصل می کند. اگر این سنسور به هر دلیلی دمار مشکل شود با ارور E3 که توسط دیسپلی نمایشگر یخچال نمایش داده می شود، مواجه خواهیم شد.

E4 | نشانگر ایراد هیتر دیفراست و برفک زدایی در قسمت فریزر دستگاه بکو است

هیتر دیفراست وظیفه گرم کردن فضای اواپراتور فریزر و در نتیجه برفک زدایی را بر عهده دارد. در این سیکل برفک زدایی وارد عمل میشود و توسط جریان برقی که از برد اصلی یخچال فریزر بکو دریافت می کند، گرم می شود. سپس برفک ها را ذوب می کند تا یخچال فریزر همچنان بتواند سرمای مناسبی داشته باشد.

E8 | کد خطای فوق مربوط به سنسور دیفراست قسمت یخچال است

در این کد خطا خرابی سنسوری گزارش شده است که بر روی اواپراتور قسمت یخچال بکو نصب میشود. کارکرد این سنسور به این ترتیب است که دمای لحظه ای صفحه تریزون یا لوله های اواپراتور را چک می کند. در نتیجه مانع از برفک زدن آن می شود.

E9 | کد خطای هیتر دیفراست قسمت یخچال؛ در برخی مدل ها

قطعاتی که در هنگام وقوع این کد خطا باید چک شود علاوه بر هیتر دیفراست، برد قدرت یخچال فریزر نیز است؛ که باید از نظر ظرفیت خازنی چک شود. روش کار هیتر دیفراست در قسمت یخچال نیز همانند قسمت فریزر است. با این تفاوت که در یخچال هایی که هیتر در آن ها استفاده نشده است؛ عملیات یخ زدایی توسط گردش هوای محیط داخل یخچال انجام می شود. به این صورت که در قسمت یخچال دمای محیط بالای صفر است و به راحتی میتواند برفک های حاصل از برودت لوله ها را ذوب کند.

این نکته را در نظر داشته باشید در یخچال و فریزرهای بکو سیم های سنسور دارای سوکت جدا شونده نیستند؛ در نتیجه به صورت یک تکه تا برد اصلی هستند و بر روی آن نصب می‌شوند؛ همچنین از داخل کابین مسیر تا مادربرد اصلی یخچال فریزر را طی می کند. چنانچه قصد تعویض آن را داشتید، میبایستی سیم آن را بچینید و روکش آن را بردارید. سپس سنسور جدید را متصل کنید و با وارنیش عایق بندی کنید.

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
تست مستقیم کمپرسور ساید بای ساید
نوشتهٔ بعدی
مشکلات رایج ساید بای ساید (قسمت اول)

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست