کد خطا، لیست ارور، علت اخطار ساید بای ساید بکو Beko

مقالات

در تکنسین یار، مرجع تخصصی و بانک اطلاعاتی کامل کد خطا، لیست ارور Eror و همچنین علت اخطار کلیه لوازم خانگی را ملاحظه خواهید کرد؛ در این مقاله با موضوع لیست کدهای ارور ساید بای ساید بکو Beko در خدمت شما هستیم.
ساید بای ساید های بکو دارای برد هوشمند هستند؛ و نسبت به هر گونه خرابی یا معیوب شدن قطعات در حال کار مثل سنسورها، هیترها، سیم کشی و یخ ساز کد خطای خاص خود را نشان می‌دهند. کد خطای ساید بای ساید بکو با حرف E لاتین نمایش داده میشود. در مقابل این حرف لاتین یک عدد قرار می گیرد که نشانگر ارور قطعه خراب می باشد. در لیست زیر به طور کامل این کدها توضیح داده شده است.

همچنین در نظر داشته باشید که کد خطا صرفا به منزله خرابی قطعه فوق نیست؛ و می تواند به برد اصلی وسیم کشی دستگاه نیز مرتبط باشد.

تعمیرگاه مجاز سامسونگ غرب تهران

لیست کد ارور بکو Beko

E12 E11 E10 E9 E8 E4 E3 E2 E1 E0

کد ارور E0: مرتبط با سنسور محیطی قسمت فریز

این سنسور محیط دمای لحظه ای قسمت فریزر را به صورت اهم تعریف شده برای برد قدرت ساید بای ساید می فرستد و هنگامی که اهم تعریف شده غیر متعارف باشد یا سنسور کاملا قطع شود شاهد ارور E0 بر روی صفحه نمایشگر هستیم.

کد ارور E1: ارتباط  با سنسور دیفراست اواپراتور فریزر

ارور E1 نشانگر اختلال در سیستم دیفراست و سنسور دیفراست است‌. سنسور دیفراست بر روی لوله های اواپراتور و دقیقا زیر فن قرار گرفته و با اهم تعریف می‌گردد. این سنسور دمای لحظه ای لوله ها را برای برد اصلی ارسال می کند تا در عملیات دیفراست اتوماتیک تمام برفک ها ذوب شوند؛ اما اگر هیتر دیفراست کار نکند یا اهم سنسور از عرف خارج شود یا قطع شود شاهد ارور E1 هستیم.

کد ارور E2: مرتبط با سنسور دیفراست اواپراتور قسمت یخچال

سنسور دیفراست قسمت یخچال مربوط به برفک زدایی این قسمت است که دمای لحظه ای صفحه تریزون و لوله های سرما ساز یخچال را برای برد اصلی ارسال می کند. در صورت خرابی یا از بین رفتن حساسیت سنسور فوق این ارور بر روی صفحه نمایش دیده می شود.

کد ارور E3: مرتبط با سنسور محیطی قسمت یخچال

این کد خطا ارتباط با سنسور محیطی یخچال دارد. کد خطای فوق برای تنظیم دمای یخچال در بهترین حالت طراحی شده است تا دمای محیط قسمت یخچال را با اهم تعریف شده به برد اصلی ارسال نماید؛ تا در زمان مناسب یخچال اتومات را فعال نماید. در صورت خرابی این سنسور یا قطع سیم کشی و فرستادن اهم غیر متعارف شاهد کد خطا E3 هستیم.

کد ارور E4: مرتبط با هیتر دیفراست فریزر

هیتر دیفراست به صورت اتوماتیک هر ۸ ساعت یک بار در مدار می آید و لوله های اواپراتور فریزر را گرم میکند. این عمل باعث برفک زدایی و ذوب شدن برفک های موجود می شود. به دلیل گرم شدن و سرد شدن و کارکرد هر ۸ ساعت آن، جزو قطعات مصرفی به حساب می آید و سوختگی بالایی دارد. پس اگر با ارور E4 مواجه شدید حتما سراغ هیتر دیفراست فریزر رفته و آن را با برق مستقیم چک کنید.

کد ارور E8: ایراد در عملکرد سنسور یخ ساز اتوماتیک بکو

سنسور یخ ساز دقیقا در زیر قالب یخ ساز توسط بست مناسب فیکس و قرار داده شده است؛ وظیفه آن رساندن دمای کف قالب به برد و در نهایت اطلاع از یخ بسته شدن آب داخل قالب یخ ساز بکو است. که در صورت مشکل داشتن یا خرابی سنسور فوق ارور E8 بر روی صفحه نمایش نمایان میشود.

کد ارور E9: ایراد در عملکرد موتور یخ ساز اتوماتیک بکو

یخ ساز ساید بای ساید بکو دارای موتور گرداننده است؛ که هر چند ساعت با توجه به دما و تولید یخ چرخش میکند تا یخ ها را خالی کند؛ که اگر با عدم چرخش مواجه شود ارور E9 را نمایش میدهد. در این مواقع‌ قالب یخ ساز نیز نقش موثری دارد و به علت رسوب کردن کف آن، یخ ها هنگام چرخش موتور یخ ساز خالی نمی شوند و دستگاه ارور E9 میدهد.

کد ارور E10: این ایراد برای خرابی سنسور محیط قسمت کشوی فلکسی در بعضی از مدل ها میباشد

این سنسور وظیفه ارسال دمای کشو را به برد اصلی دارد و در صورت فرستادن اهم نا متعارف ارور E10 را مشاهده می کنیم؛ و سنسور محیطی قسمت Flexi Zone باید تعویض شود.

کد ارور E11: ایراد از سنسور اواپراتور قسمت کشوی فلکسی در بعضی از مدل ها میباشد

در این موقع اهم سنسور و اپراتور یخچال را چک کنید و در صورت خرابی سنسور دیفراست کشوی Flexi Zone باید تعویض گردد.

کد ارور E12: خرابی هیتر دیفراست قسمت کشوی فلکسی

در این ارور به علت گرم نشدن سنسور دیفراست قسمت فلکسی، برد ارور خرابی هیتر فلکسی را نمایش میدهد. که پس از تست با برق مستقیم و اطلاع از خرابی کامل آن را تعویض میکنیم؛ در غیر این صورت سیم کشی هیتر می بایست بررسی شود. خرابی هیتر دیفراست قسمت کشوی فلکسی؛ هیتر دیفراست کشوی flexi zone باید تعویض گردد.

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

,
نوشتهٔ پیشین
کم شدن سرمای یخچال
نوشتهٔ بعدی
بازار لوازم خانگی و یخچال فریزر

مطالب مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست