کد خطا، لیست ارور، علت اخطار ساید بای ساید بلومبرگ

مقالات

در تکنسین یار، مرجع تخصصی و بانک اطلاعاتی کامل کد خطا، لیست ارور Eror و همچنین علت اخطار کلیه لوازم خانگی را ملاحظه خواهید کرد؛ در این مقاله با موضوع لیست کدهای ارور ساید بای ساید بلومبرگ Blomberg در خدمت شما هستیم.

در ساید بای ساید بلومبرگ کد های خطا با حرف E بزرگ نمایش داده می شود و اعدادی که جلوی این حرف قرار می گیرد در واقع نشان دهنده قطعه معیوب بوده و با شناختن این اعداد می توان برای رفع مشکل اقدام کرد؛ دقت کنید که همیشه ارور دادن دستگاه شما فقط مربوط به قطعه فوق نمی باشد و عوامل مختلفی مثل سوکت های اتصال قطعات به سیم کشی اصلی یا قطعی سیم کشی داخل کابین نیز می توانند در ارتباط صحیح بین سنسور ها، المنت و دیگر اجزا با برد اصلی اختلال ایجاد کرده و یخچال در این وضعیت ارور و خطا بدهد.

لیست کد ارور بلومبرگ Blomberg

E12 E11 E10 E9 E8 E4 E3 E2 E1 E0

 

کد ارور E0 : مربوط به سنسور محیطی قسمت فریزر

سنسور محیطی فریزر دمای لحظه ای از سرمای داخل کابین را برای برد اصلی ارسال می کند. در صورت خرابی آن برد دچار مشکل شده و ارور E0 را نمایش می دهد. دستگاه فوق یکسره کار می کند؛ در این شرایط باید سنسور تعویض شود و در صورت رفع نشدن مشکل برد دستگاه تعمیر یا تعویض گردد.

کد ارور E1 : مربوط به سنسور دیفراست اواپراتور فریزر

وظیفه سنسور دیفراست اواپراتور فریزر ارسال دمای لحظه ای دمای لوله های سرما ساز یا اواپراتور قسمت فریزر برای برد اصلی است. چنانچه عملیات ارسال با اختلال مواجه شود در زمان برفک زدایی اتوماتیک برد دچار خطا می شود و ارور E1 نمایان می شود. برای رفع این مشکل باید هیتر دیفراست چک شود و در صورت سالم بودن فقط سنسور دیفراست تعویض شود.

کد ارور E2 : مربوط به سنسور دیفراست اواپراتور قسمت یخچال

سنسور دیفراست قسمت یخچال مربوط به برفک زدایی این قسمت است که دمای لحظه ای صفحه تریزون و لوله های سرما ساز یخچال را برای برد اصلی ارسال می کند. در صورت خرابی یا از بین رفتن حساسیت سنسور فوق این ارور بر روی صفحه نمایش دیده می شود.

کد ارور E3 : مربوط به سنسور محیطی قسمت یخچال

سنسور محیطی یخچال نیز دمای لحظه ای سرمای کابین یخچال را برای برد اصلی قدرت ارسال می کند. در صورت ضعیف شدن یا سوختن سنسور خطای e3 بر روی صفحه نمایشگر نمایش داده می شود.

کد ارور E4 : مربوط به خرابی هیتر دیفراست فریزر

هیتر دیفراست قطعه ای پر استحلاک است و هر ۴۰ دقیقه یک بار در مدار قرار می گیرد و محیط اوابراتود و لوله ها را برای برفک زدایی اتوماتیک گرم می کند. به همین دلیل خرابی آن بسیار زیاد مشاهده می شود و در صورت سوختن یا خراب شدن هیتر ارور e4 بر روی صفحه نمایشگر دیده می شود؛ در نظر داشته باشید هیتر را می توان با برق مستقیم نیز تست کرد و در صورت سالم بودن ایراد از برد اصلی است.

کد ارور E8 : مربوط به خرابی سنسور یخ ساز اتوماتیک

محل قرار گیری سنسور یخ ساز دقیقا در زیر قالب یخ ساز و چسبیده به آن است. این سنسور نیز وظیفه انتقال دمای قالب یخ به برد اصلی برای تخلیه یخ ها را دارد. بیشترین خرابی دیده شده از آن نیز مربوط به کنده شدن سیم این سنسور به دلیل چرخش قالب یخ ساز بوده است. در صورت سالم بودن سیم سنسور کامل باید تعویض گردد.

کد ارور E9 : مربوط به خرابی موتور یخ ساز اتوماتیک

موتور یخ ساز اتوماتیک در ساید بای ساید بلومبرگ هر ۲ ساعت می چرخد و یخ های ساخته شده را خالی می کند. در صورت بروز مشکل و عدم چرخش ارور e9 بر روی صفحه نمایشگر دیده می شود.

کد ارور E10 : مربوط به خرابی سنسور محیط قسمت کشوی فلکسی

این کد ارور در برخی از مدل های یخچال دیده می شود و خرابی سنسور محیط قسمت کشوی فلکسی است. در این حالت می بایست سنسور محیطی قسمت flexi zone باید تعویض شود.

کد ارور E11 : مربوط به خرابی سنسور اواپراتور قسمت کشوی فلکسی

این کد ارور نیز مربوط به برخی از مدل ها بوده و خرابی سنسور اواپراتور قسمت کشوی فلکسی را نشان می دهد. در این حالت نیز می بایست سنسور این قسمت یعنی سنسور دیفراست کشوی flexi zone را تعویض نمایید.

کد ارور E12 : خرابی هیتر دیفراست قسمت کشوی فلکسی

در هنگامی که این کد خطا بر روی نمایشگر ساید بای ساید ظاهر شد نشانه خرابی هیتر دیفراست کشوی Flexi Zone است. در این شرایط باید این قسمت تعویض گردد.

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

,
نوشتهٔ پیشین
سر و صدای زیاد ساید بای ساید (قسمت اول)
نوشتهٔ بعدی
سر و صدای زیاد ساید بای ساید (قسمت دوم)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست