یکسره کار کردن یخچال ساید بای ساید

مقالات

یکی از مشکلات اساسی که باتوجه به فرارسیدن فصل گرما و تابستان برای یخچال و فریزر ها و همچنین ساید بای ساید ها اتفاق می افتد؛ یکسره کار کردن کمپرسور یا موتور ساید بای ساید است. باتوجه به جدی بودن این مساله و احتمال وارد آمدن آسیب جدی به موتور دستگاه این مشکل یکی از اصلی ترین و بحرانی ترین موارد در خرابی‌های کمپرسور یخچال فریزر به شمار می‌رود.

یکسره کار کردن یخچال ساید بای ساید

همانطور که پیش از این نیز توضیح داده شد، عدم پرداختن به حل این مشکل بسیار حائز اهمیت است، زیرا در صورتی که فورا رفع نشود باعث سوختگی کمپرسور یا موتور دستگاه ساید بای ساید می‌شود. در این شرایط تعمیر موتور هزینه‌ بسیار سنگینی را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت.

در نظر داشته باشید در این شرایط تماس فوری با تعمیرگاه های مجاز و هماهنگی با مرکز تعمیر تخصصی یخچال فریزر و ساید بای ساید تکنسین یار می تواند بهترین تصمیم شما بوده و مساله شما را به طور کامل حل کند.

لازم به ذکر است سوختگی موتور و کمپرسور یخچال فریزر ساید بای ساید می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که به تمامی این موضوعات در مقاله «علت سوختن کمپرسور ساید بای ساید» پرداخته شده است. همچنین در این مقاله به آموزش روش های تست مستقیم و مطمئن شدن از سوختن یا معیوب شدن کمپرسور به طور کامل پرداخته شده است.

تعمیر یخچال سامسونگ غرب تهران

بررسی علل مختلف «یکسره کار کردن ساید بای ساید»

در مواقعی که کمپرسور یخچال و فریزر یکسره کار می‌کند، چند حالت خرابی می‌تواند اتفاق افتاده باشد؛ که در ادامه به شکل کامل به بررسی آن ها پرداخته می‌شود.

1- مشکل به علت خرابی سنسور یا قسمت اتومات برد فرمان اصلی ساید بای ساید به وجود می آید. در این وضعیت به علت خرابی سنسور یا چسبیدن رله برق کمپرسور از روی برد، یخچال یکسره کار می کند. در نتیجه مواد غذایی داخل ساید بای ساید دچار یخ زدگی می شوند. همچنین سرمای فریزر نیز بیش از حد خواهد شد.

در واقع پس از تکمیل شدن سرمای قسمت یخچال و قسمت فریزر ساید بای ساید، سنسورها دمای صحیح محیط داخلی کابین ساید بای ساید را برای برد اصلی فرمان ارسال نمیکنند. در این وضعیت برد برق کمپرسور را قطع نمی کند و آن را همچنان در مدار و به حالت فعال نگه می دارد.

در این شرایط می بایست برد الکترونیکی توسط تکنیسین متخصص تعمیر شده و رله کمپرسور یا نرم افزار ایسی اصلی برد تعویض شود.

2- در حالت دوم در شرایطی که کمپرسور یخچال به طور یکسره مشغول به کار است، در قسمت یخچال و یا در قسمت فریزر دستگاه سرما کم شده است. یا حتی مواد غذایی منجمد قبلی در فریزر به حالت آب و شل در آمده اند. دو دلیل می تواند عامل به وجود آمدن این مشکل باشد.

2-1-دستگاه ساید بای ساید دچار پوسیدگی لوله های چرخش گاز یا زنگ زدن داخلی آن‌ها در پی رطوبت به وجود آمده از سرمای تولید شده باشد. یا به علت جابه جایی و فشار لوله های داخل کابین شکسته و دچار نشتی گاز شده باشد. در نتیجه مقداری از گاز دستگاه از محل نشتی خارج می گردد.

بنابراین دستگاه توان کافی برای انجماد و سرمادهی مناسب ندارد. در این حالت سرمای ساید بای ساید به حد نصاب مناسب نمی رسد و سنسورها و ترموستات موتور دستگاه به طور یکسره در مدار باقی مانده و کمپرسور به طور دایم فعال می ماند.

3- تمام ساید بای ساید های تولید شده تا به امروز از سیستم بدون برفک یا Nofrost بهره می برند. قطعات الکترونیکی و مکانیکی متعددی در مسیر عملکردی اصلی دستگاه قرار دارد. این قطعات مانند: بُرد یا تایمر فرمان دهنده، سنسور دیفراست یا ترمودیسک دیفراست، هیتر یا المنت دیفراست و گرم کننده و ترموفیز یا فیوز دیفراست عملیات برفک زدایی اتوماتیک یا اصطلاحا Defrost را بر عهده دارند.

برفک زدایی اتوماتیک یا نوفراست چیست؟ آشنایی کامل با سیستم برفک زدایی اتوماتیک یا Nofrost

بنابراین خرابی و یا عملکرد ناقص هر کدام از این قطعات به صورت تکی و یا گروهی باعث می گردد تا عملیات برفک زدایی به صورت کامل انجام نگردد. در نتیجه منافذ لوله های اواپراتور یا سرما ساز ساید بای ساید با برفک پر شده و امکان گردش هوا به طور کامل از بین می رود.

در این حالت هوای در حال چرخش توسط موتور فن تهویه خنک شده و سرمای دستگاه دچار افت می گردد.

در نتیجه به علت عدم تکمیل شدن سرمای یخچال و فریزر و همچنین در پی آن سرد نشدن سنسورهای محیط، موتور یا کمپرسور دستگاه به طور یکسره و دایم در مدار و به صورت کامل کار می کند.

تعمیر یخچال فریزر و یا ساید بای ساید سامسونگ در مناطق غرب تهران

همانطور که در این مطلب بررسی شد یکسره کار کردن کمپرسور یا موتور یخچال فریزر و ساید بای ساید می تواند دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد.

در صورت عدم تعمیر به موقع یا تعمیر توسط افراد ناوارد و غیر متخصص لطمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد شده و هزینه های گزاف بر دوش مصرف کننده باقی می گذارد؛ یادتان باشد که کار را باید به کاردان سپرد.

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

,
نوشتهٔ بعدی
بهینه سازی مصرف یخچال و فریزر

مطالب مرتبط

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست