مایع مبرد و گاز سرد کننده یخچال

مقالات

در این مطلب انواع گاز را مرور خواهیم کرد.

خانواده گازهای برودتی با نام تجاری فریون در بازار وجود دارند. این مواد شیمیایی در سیستم های سرمایشی استفاده و با کدهای مختلف دسته بندی می شوند. گاز سرد کننده یخچال با ترکیبی از کلرو فلوئورو کربن یا cfc شناخته می شود.

مایع مبرد R134a

این نوع مبرد و گاز سرد کننده یخچال به راحتی در دسترس قرار دارد. بنابراین بیشترین استفاده را در بین گازهای دیگر دارد؛ که در حال حاضر جایگزین R12 شده است. این گاز سرد کننده یخچال دارای خواص ترمودینامیکی مناسبی است؛ همچنین علاوه بر استفاده در یخچال فریزرها، در کولر ماشین ها، تجهیزات سرمایشی پزشکی و چیلر نیز از آن استفاده می شود. باتوجه به گوناگونی و وسعت استفاده امروزه شرکت های مختلفی به تولید آن می پردازند.

مایع مبرد R12

این نوع گاز در کشورهای در حال توسعه جزو اولین گازهای مصنوعی ساخته شده می باشد. سال های بسیاری است که از این نوع گاز در یخچال فریزر، آبسرد کن و دستگاه های یخساز استفاده می شود؛ اما امروزه به دلیل قراردادهای محیط زیستی کنار گذاشته شده است.

مایع مبرد R22

از این مایع مبرد در دماهای بسیار پایین مانند کولر گازی منازل و اسپیلت استفاده می شد. اما امروزه به دلیل آسیب به محیط زیست در هنگام نشتی با R410 در حال جایگزینی است؛
از ویژگی های این گاز می توان به بی بو و بی رنگ بودن، و همچنین غیر قابل اشتعال و سمی نبودن آن اشاره کرد.

مایع مبرد R600a

این نو ماده تبرید جزو گازهای معدنی و دوستار محیط زیست به شمار می رود؛ که برودت عالی ایجاد کرده و تنها ایرادی که می شود از آن گرفت اشتعال زا بودن آن است.

مایع مبرد R410

این مبرد جدید از مخلوط گازهای R125 و R32 به صورت ترکیب نصف به نصف ایجاد شده است. دارای فشار بالایی می باشد و هنگام شارژ گاز تکمیلی نیاز به تخلیه کامل نمی باشد. همچنین تنها به صورت مایع شارژ انجام می شود.

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
هر آنچه باید در مورد شارژ گاز یخچال بدانید
نوشتهٔ بعدی
چرا یخچال و فریزر برفک می زند؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست