سر و صدای زیاد ساید بای ساید (قسمت اول)

مقالات

سر و صدای زیاد در ساید بای ساید و یخچال فریزر عامل آزار دهنده ای است. در تکنولوژی امروزی همه شرکت های توسعه دهنده و تولید کننده لوازم خانگی سعی می کنند در این بازار رقابتی قوی عمل کرده و بیشترین تلاش خود را انجام بدهند تا که دستگاهی با بهترین سطح کیفی به بازار عرضه کنند.

بلکه در نهایت فروش خوب و رضایت مشتری را کاملا جلب کنند و در خریدهای بعدی نیز از برندشان استفاده شود. به همین دلیل است که بازار یخچال و فریزر و ساید بای ساید دارای قدمت بسیار و تاریخچه منحصر به فردی است.
یکی از عواملی که برندهای تولید کننده یخچال همه روزه سعی در بهتر کردن آن دارند؛ کم کردن میزان صدای یخچال فریزرها و ساید بای سایدهای خانگی است.

استاندارد بین المللی میزان صدا در لوازم خانگی 

سیستم های برودتی خانگی به دلیل داشتن کمپرسور مکانیکی و موتور فن های داخلی و خنک کننده در زمان کار کردن صدا تولید می کنند. این صدا اگر بیش از حد باشد مخصوصا در هنگام شب یا منزل های آپارتمانی برای اعضای خانواده دردسر ساز می شود و آرامش را از بین می برد.

استاندارد بین المللی میزان صدای استاندارد را برای لوازم خانگی بین ۴۰ تا ۵۰ دسی بل db در یخچال و ساید بای ساید مشخص کرده است که بر روی برچسب انرژی این دستگاه ها نیز درج شده است. لازم است بدانید میزان صدای استاندارد در اتاق خواب در حالت شبانه ۳۵ دسی بل است.

این نویزها و صداها را می توان با دستگاه دسی بل سنج کاملا دقیق اندازه گرفت؛ اما اگر دسترسی به این دستگاه ندارید اصلا نگران نباشید، گوش ما انسانها بهترین آلارم است و کوچکترین صدایی که از میزان استاندارد خارج شود آن را اذیت می کند.

عوامل موثر در سر و صدای زیاد یخچال فریزر

هر زمان احساس کردید صدای غیر طبیعی از یخچال فریزر تولید می شود که برای شما آزار دهنده است سریع دست به کار شوید و موارد زیر را چک و بررسی کنید؛

۱. تراز نبودن محل قرارگیری یخچال
۲. لرزش طبقات داخلی یا درب پشت موتور
۳. صدای غیر طبیعی کمپرسور یا موتور
۴. لرزش لوله های گاز به علت قرار گیری روی هم
۵. صدای موتور فن ها یا شکستن پروانه ها
۶. برفک زدن داخل فریزر و گیر کردن به پروانه فن
۷. تولید سرو صدا بعد از تعمیر دستگاه


۱. تراز نبودن محل قرارگیری یخچال

اولین گزینه ای که باید به آن دقت کافی داشته باشید تراز بودن محل قرارگیری یخچال فریزر و ساید بای ساید است. بیشتر قطعات یخچال به شکلی طراحی شده اند که اگر دستگاه در تراز کامل قرار گیرد و سطح قرار گیری آن صاف باشد به بهترین حالت ممکن و با کمترین صدا به کار خود ادامه دهند؛ پس میتوانید نرم افزار تراز را بر روی گوشی خود نصب کرده و سپس گوشی موبایل خود را روی سقف یخچال قرار دهید و از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

نرم افزار تراز را می توانید از سایت بازار برای گوشی های اندروید دانلود کنید.

در صورتی که متوجه شدید دستگاه تراز نیست به این نکته توجه کنید که در یخچال فریزرهای امروزی فقط دو پایه جلوی دستگاه را میتوان باز و بسته کرد و در انتهای پشت دستگاه فقط دو عدد چرخ پلاستیکی وجود دارد که باز و بسته نمی شوند و ثابت هستند؛ پس اگر با همین دو عدد پایه جلویی نتوانستید دستگاه را صاف کنید باید از مقداری سنگ، تکه های پارکت، یا مقداری سرامیک برای گذاشتن زیر چرخ های عقبی کمک بگیرید تا به تراز کامل دست پیدا کنید.

بهترین یخچال های بازار در سال 1399

۲. لرزش طبقات داخلی یا درب پشت موتور

اکثر مواقع دیده شده طبقات داخلی یخچال به علت جا به جایی مواد غذایی و همچنین ظروفی که داخل طبقات یخچال برای نگهداری مواد غذایی قرار گرفته شده است لرزش موتور را انتقال داده و تولید صدا می کند. با باز کردن درب یخچال می شود دنبال صدای تولید شده توسط این عوامل گشت و با جا به جایی آن ها در صدد رفع صدا بر آمد.
اما بعضی مواقع صدا از پشت یخچال به گوش می رسد؛ پشت یخچال های جدید برای محافظت از موتور و لوله ها و مشتقات آن یک درب فلزی تعبیه شده که به علت جنس نازکی که دارد می تواند بر اثر ضربه یا چسبیدن بیش از حد به دیواره پشتی لرزش و تولید صدا کند. با بیرون کشیدن یخچال از محل قرار گیری می توانید درب پشتی را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید و با قرار دادن واشرهای پلاستیکی جدید یا نوار درز گیر جدید آن را ببندید.

تعمیر یخچال فریزر و یا ساید بای ساید سامسونگ در مناطق غرب تهران

۳. صدای غیر طبیعی کمپرسور یا موتور

کمپرسور یا موتور یخچال بیشترین صدا و لرزش را در بین قطعات داخلی یخچال تولید می کند. به همین دلیل شرکت های تولید کننده زیر پایه های آن واشر های پلاستیکی فشرده و مقاوم در برابر حرارت را قرار میدهند. اما در نظر داشته باشید که این واشرها عمر مفید ۱۰ سال دارند و بعد از آن خشک شده و لرزش را به کابین منتقل می کنند؛ پس در نظر داشته باشید که برای سرویس و تعویض آن ها در صورت بروز لرزش توسط تکنسین تعمیر کار اقدام کنید. 
اما اگر لرزشی در کار نیست و فقط خود کمپرسور صدای غیر متعارف میدهد به معنای این است که به پایان عمر خود نزدیک شده؛ پیستون ها به علت تغییر فرم در هنگام کار صدا تولید می کنند، تنها راه حل تعویض کامل کمپرسور است.

ادامه این مطلب را می توانید در قسمت دوم آن دنبال نمایید

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

,
نوشتهٔ پیشین
تنظیم درجه دمای ساید بای ساید
نوشتهٔ بعدی
کد خطا، لیست ارور، علت اخطار ساید بای ساید بلومبرگ

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست