روشن شدن چراغ هشدار فیلتر

مقالات

روشن شدن چراغ هشدار فیلتر یخچال فریزر ساید بای ساید از امکاناتی است که مصرف کننده را از نیاز دستگاه برای بازدید و مراجعه تکنسین و تعمیرکار جهت بازدید مطلع می سازد. در دنیای مدرن امروزی تمام تلاش شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در راستای  به روز نگه داشتن خود و بهبود کیفیت زندگی مشتریان است؛ از این رو شرکت های مذکور همواره با تولیدات جدید و استفاده از تکنولوژی روز، محصولات تولیدی را به بهترین شکل ممکن آماده و وارد بازار می کنند تا مصرف کننده ها را به سمت و سوی اجناس جدید خود بکشانند.

آبریز و یخ ساز اتوماتیک ساید بای ساید

 یکی از این دستاورد ها تکنولوژی آبریز و یخ ساز اتوماتیک است که این روزها جزو استاندارد همیشگی ساید بای ساید ها شده و بر روی تمام برند های ساید بای ساید همانند الجی ، سامسونگ ، جنرال الکتریک ، بکو ، بلومبرگ ، هیتاچی ، ادمیرال ، فریجیدر و …. به صورت پیش فرض نصب شده است.

کد خطا، لیست ارور، علت اخطار ساید بای ساید بلومبرگ

لازم به ذکر است به دلیل استفاده از قطعات گوناگون در سیستم های اتوماتیک یخ ساز ها برای کارکرد درست و بدون مشکل و خرابی کمتر،  بهترین راه استفاده از آب سالم، گوارا و بدون املاح معدنی بیشتر از حد مجاز میباشد.

همانطور که میدانید ساید بای ساید ها قابلیت این را دارند که مستقیم به شیر آب وصل شده و در هنگام نیاز به طور اتوماتیک به اندازه نیاز از آب ورودی استفاده کنند؛ برای جلوگیری از ورود املاح اضافه آب، سنگ ریزه، پلیسه و رسوبات آب باید قبل از ورود آن به یخچال از فیلتر های تصفیه آب استفاده شود. روشن شدن چراغ هشدار فیلتر یخچال فریزر مربوط به فیلتر تعبیه شده در این قسمت دستگاه است.

نصب فیلتر تصفیه آب ساید بای ساید

بعضی از ساید بای ساید های موجود در بازار به طور پیش فرض از فیلتر های تصفیه آب استفاده میکنند که شرکت تولید کننده در آنها تعبیه کرده است . این فیلترها به فیلتر داخلی معروف هستند که در نصب اولیه ساید بای ساید درون آن قرار دارد. لازم به ذکر است فیلتر مذکور را نصاب تعمیرگاه ساید بای ساید هنگام نصب یخچال فریزر ساید بای ساید برای مشتری نصب میکند و در محل مناسب قرار میدهد.

8 دلیلی عمده که یخ ساز در ساید بای ساید درست کار نمی کند (قسمت اول)

ضمنا عمر مفید و زمان استفاده از فیلتر های داخلی در اکثر مدل ها حداکثر ۶ ماه است؛ و روشن شدن چراغ هشدار فیلتر یخچال فریزر ساید بای ساید می تواند به دلیل پایان یافتن زمان مذکور باشد.

مرسوم است که تکنسین یخچال فریزر ساید بای ساید برای داشتن آبی بهتر و تصفیه کامل تر و طولانی کردن عمر فیلتر داخلی، فیلتر های تصفیه آب مکمل قبل از ورود آب به داخل ساید بای ساید قرار می دهد تا آب کاملا تصفیه شود و درصد املاح آن به حداقل برسد. همچنین در مراحل مختلف عملیات تصفیه آب به طور کامل در چند فیلتر انجام شود تا در نهایت فشار تصفیه از روی فیلتر داخلی برداشته شود و در عین حال آبی گوارا و یخ هایی بلوری را برای آشامیدن آماده نماید.

علت روشن شدن چراغ هشدار فیلتر یخچال فریزر ساید بای ساید

تا اینجا متوجه شدیم که ساید بای ساید ها برای تولید یخ و آب مورد نیاز مصرف کننده به آب شهری لوله کشی متصل میشوند و از فیلتر های آب برای تصفیه آب ورودی به دستگاه استفاده میگردد.

در واقع علت روشن شدن چراغ هشدار فیلتر یخچال فریزر ساید بای ساید این است که برای از یاد نبردن تاریخ تعویض فیلترها در اکثر ساید بای ساید ها آلارم یا هشدار تعویض فیلتر طراحی شده است؛ این هشدار توسط چراغ هایی با اشکال مختلف و رنگ های مختلف در ساید بای ساید ها طراحی شده است، اما اکثرا کلمه Filter در زیر آن مشاهده می‌گردد.

آموزش تعمیرات ساید بای ساید

هشدارهای تعویض فیلتر اکثرا از بازه زمانی برای هشدار دادن استفاده می کنند و طی دوره های ۶ ماهه یا یک ساله به صورت اتوماتیک تغییر رنگ میدهند، یا چراغ آن روشن می شود. در ساید بای ساید های آمریکایی چراغ هشدار فیلتر جنرال الکتریک بر حسب شمردن مقدار لیتر مصرفی هشدار را روشن میکند و هیچ گونه سنسور سختی سنج در آنها وجود ندارد.

توجه داشته باشید هر زمانی با روشن شدن چراغ هشدار فیلتر یخچال فریزر ساید بای ساید یا همان آلارم تعویض فیلتر یخچال مواجه شدید برای تعویض آن اقدام نمایید تا مانع از خرابی دیگر قطعات اتوماتیک ساید بای ساید شوید.

 برای تعویض فیلتر می توانید از تعمیرگاه مجاز، فیلتر را دریافت کرده و خودتان آن را تعویض کنید یا در صورت سهولت در انجام روند تعویض فیلتر از تعمیرگاه درخواست کنید تکنسین خود را برای انجام سرویس ها ارسال نمایند.

خاموش کردن چراغ هشدار فیلتر 

برای خاموش کردن چراغ هشدار فیلتر چند راه حل ساده وجود دارد که توسط شرکت های تولید کننده ساید بای ساید طراحی و ارائه شده است.

اگر بعد از روشن شدن چراغ هشدار فیلتر یخچال فریزر ساید بای ساید شرایط یا زمان مناسب را ندارید تا برای تعویض فیلتر اقدام کنید، یا اگر احساس میکنید در مدت تعویض فیلتر قبلی تا به امروز مصرف شما از آبریز دستگاه بسیار کم و با مقدار پایین بوده است و نیاز به تعویض فیلتر نمی باشد میتوانید از راه حل زیر استفاده کرده چراغ هشدار فیلتر را خاموش نمایید.

تعمیر یخچال سامسونگ غرب تهران

خاموش کردن  چراغ هشدار فیلتر  یخچال فریزر ساید بای ساید

برای خاموش کردن چراغ هشدار فیلتر کافیست بر روی صفحه دیسپلی دستگاه خود کلمه Filter Reset راپیدا کنید و آن را ۳ تا ۸ ثانیه فشرده و نگه دارید تا چراغ هشدار فیلتر موقتا خاموش شود.

در بعضی از ساید بای ساید ها مانند دوو و اسنوا باید همزمان دو کلید را نگه داری، یعنی Filter Reset  را همراه با دکمه قفل یعنی lock/unlock یک لحظه فشار دهید.

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

, , ,
نوشتهٔ پیشین
تعمیر یخچال سامسونگ
نوشتهٔ بعدی
برفک زدایی اتوماتیک یا نوفراست چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست