مشکلات یخ ساز ساید بای ساید

مقالات

یخ ساز یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین قسمت های ساید بای ساید است؛ قابلیت خاصی که مختص این مدل یخچال به حساب می آید. در واقع یخ ساز از عواملی است که ساید بای ساید ها را نسبت به یخچال فریزرهای معمولی متفاوت می کند. بنابراین اهمیت زیادی دارد که مشکلات نداشته باشد و مصرف کننده بتواند همواره از این امکان به صورت کامل و با حداکثر کارآیی استفاده کند.

در این مطلب مروری بر مشکلات و خرابی های یخ ساز خواهیم داشت؛ همچنین به عیب یابی یخ ساز یخچال ساید بای ساید پرداخته و سپس به 7 دلیل کار نکردن یخ ساز می پردازیم.

تصور کنید تشنه هستید و می خواهید بدون دغدغه یک لیوان آب خنک همراه با یخ داشته باشید اما در کمال ناباوری متوجه یکی از مشکلات زیر می شوید:

  • ساید بای ساید یخ نمی سازد
  • ساید بای ساید یخ می سازد اما برای بیرون دادن ها یخ ها مشکل دارد و یخ بیرون نمی دهد
  • پدال یخ ساز شکسته است
  • پدال یخ ساز به درستی کار نمی کند


8 دلیل عمده که یخ ساز در ساید بای ساید درست کار نمی کند


یخ ساز ساید بای ساید ممکن است به دلایل مختلفی به درستی عمل نکند. در ادامه به 8 دلیل عمده کار نکردن یخ ساز یخچال ساید بای ساید اشاره و در این خصوص راهنمایی هایی خواهیم داشت.

  • یخ ساز خاموش است.
  • پدال سر ریز یخ ساز گیر کرده است.
  • سنسور یا ترمودیسک یخ ساز خراب شده است.
  • مسیر ورودی آب یخ ساز مسدود شده است.
  • شیر برقی یخ ساز خراب شده است.
  • پدال یخ ساز شکسته است.
  • میکرو سوییچ یخ ساز ایراد است.
  • یخ ساز یخ ساخته است و مخزن یخ کاملاً پر از یخ است ولی یخ ها به بیرون هدایت نمی شوند.


یخ ساز خاموش شده است


شاید به نظر جالب باشد اما یکی از دلایل عمده یخ نساختن ساید بای ساید این است که یخ ساز توسط کاربر به صورت دستی خاموش شده است.

امکان خاموش کردن یخ ساز به صورت دستی یکی از آپشن هایی است که در مدل های یخچال فریزر یا ساید بای ساید که از سیستم یخ ساز اتوماتیک بهره می برند، وجود دارد. این آپشن به این دلیل در این مدل ها وجود دارد که در صورت عدم نیاز به یخ سازی کاربر بتواند توسط دکمه ای که بر روی دیسپلی (Display) یا صفحه نمایشگر روی درب دستگاه قرار دارد آن را خاموش کند.

این دکمه در برخی مدل ها با اصطلاح Ice Off بر روی صفجه نمایشگر دیده می شود؛ و یا این که به صورت مجزا بر روی کیت داخلی یخ ساز در محفظه فریزر قرار دارد و کاربر می تواند با فشردن دکمه On و فعال کردن این گزینه به صورت دستی یخ ساز را خاموش و یا روشن کند.

 بنابراین در برخی مواقع ممکن است به صورت تصادفی دست شما و یا دیگر اعضای خانواده به این دکمه خورده باشد و یخ ساز خاموش شده باشد. در این شرایط به آسانی و با روشن کردن و فعال کردن مجدد آن، یخ ساز به حالت اولیه بازگشته و ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت مجددا مخزن کاملا پر خواهد شد.


پدال سر ریز یخ ساز گیر کرده است

گزینه دیگری که در خرابی یخ ساز بسیار رایج است و مشاهده می شود مربوط به گیر کردن پدال سر ریز یخ ساز است.

وظیفه پدال سر ریز یخ ساز این است که در مواقعی که مخزن یخ ساز پر از یخ می شود برای جلوگیری از سرریز شدن آن ها را توسط فشار به بالا هدایت کند و از طرفی برای مدتی یخ ساز را خاموش نگه دارد. در برخی موارد دیده شده است که پدال سرریز در قسمت بالا گیر می کند و سر جای اول خود باز نمی گردد. این موضوع باعث می گردد یخ ساز در حالت خاموش باقی بماند و عملا سیستم یخ سازی متوقف گردد. در این شرایط می توان به آرامی پدال را به سر جای خود باز گرداند تا سیستم مجدد فعال شده و ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت مخزن یخ ساز پر گردد.

سنسور یا ترمودیسک یخ ساز خراب شده است

خرابی قطعات داخلی یخ ساز یکی دیگر از مشکلاتی است که  موجب از کار افتادن یخ ساز می شود. در این شرایط معمولا سنسور یا ترمودیسک قطع کن یخ ساز دچار مشکل شده و یا حساسیت خود را از دست می دهند و در نتیجه یخ ساز از کار می ایستد. در این شرایط یخ ساز برای تعمیر نیاز به مراجعه به یک متخصص دارد. یخ ساز می بایست توسط یک تکنیسین ماهر باز شده و برای تست، بررسی و تعویض قطعه معیوب به واحد الکترونیک شرکت و قسمت تعمیرات یخ ساز منتقل گردد.

ادامه دارد …

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
نظافت یخچال ساید بای ساید
نوشتهٔ بعدی
هر آنچه باید در مورد شارژ گاز یخچال بدانید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست