بازار لوازم خانگی و یخچال فریزر

مقالات

بازار لوازم خانگی و یخچال فریزر در اختیار اجناس قاچاق

در حالی که بیشتر برندهای ایرانی حاضر در بازار لوازم خانگی و یخچال فریزر موفق به تولید محصولات مطلوب و باکیفیت و در راستای نیاز هموطنان و مشتریان خود شده اند؛ روند افزایش نرخ ارز باعث گردیده است که تمایل خریداران برای خرید اجناس قاچاق خارجی بدون گارانتی افزایش یابد.

این در حالی است که در دو ماه نخست سال 1399 و همزمان با شیوه ویروس کرونا لوازم خانگی با برندهای ایرانی موجود در بازار مانند: یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و … در تولید خود با رشد جالب توجهی مواجه شده اند. به عنوان مثال تولید یخچال فریزر از ابتدای سال جاری تا به امروز با رشد ۴.۳ درصدی مواجه شده و به ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسیده است.

این آمار رشد تولید در شرایطی است که تولیدکنندگان داخلی با خروج دو برند مطرح لوازم خانگی یعنی ال جی و سامسونگ از بازار ایران در مقابل تحریم های آمریکا می بایست بتوانند خلا به وجود آمده در بازار پر کنند. اما همانطور که در ابتدا عنوان شد مشکلات بزرگی مانند وجود تحریم‌ها، عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز، نوسانات شدید ارز و همچنین عدم تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان ایرانی و داخلی را گرفتار کرده است.

در مقابل مشکلات یاد شده برای تولید کنندگان داخلی، روز به روز ارزش پول ملی کمتر شده و این موضوع باعث می گردد که قدرت خرید مردم کاهش یابد. یعنی از یک طرف تولیدکنندگان با مشکل قدرت تولید و از طرف دیگر خریداران با مشکل قدر خرید مواجه هستند. و این یعنی مشکلات در بازار یخچال فریزر و لوازم خانگی دو چندان شده است.

سامانه 124 و پر کردن جای خالی خارجی‌ها

سامانه 124 چیست؟ این سوالی است که اگر این روزها رفت و آمدی در بازار لوازم خانگی به خصوص یخچال و فریزر داشته باشید و یا این که در جستجو و تحقیق برای خرید دستگاه مورد نیاز خود باشید؛ یا به طور حتم برای تان پیش آمده و یا از دیگران شنیده اید؛ سامانه 124 سامانه ای است که اکنون 5 قلم کالا از سوی سازمان حمایت به منظور ساماندهی در سطح عرضه مشمول ثبت در آن شده‌اند.

افزایش قیمت یخچال فریزر و دیگر لوازم خانگی

بروز مشکلاتی از جمله افزایش قیمت های مواد اولیه، عدم تخصیص و تامین ارز مورد نیاز و دیگر مشکلات پیش آمده در این روزها باعث شده است تا افزایش 25% قیمت انواع یخچال فریزر و دیگر لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی از سوی رییس انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی اعلام شده است.

لازم به ذکر است این افزایش قیمت می بایست از سوی سازمان حمایت به طور رسمی و پس از ارایه مدارک و مستندات مورد نیاز از سوی تولید کنندگان ارایه گردد. بنابراین اگر خواهان خرید لوازم خانگی هستید و به خرید آن نیاز دارید بهتر است هر چه زودتر خرید خود را انتخاب و در این زمینه اقدام نمایید.   

امکان قاچاق لوازم خانگی به آسانی مهیاست

دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم صوتی و تصویری جناب آقای محمدرضا شهیدی در گفته ای اظهار داشت: امروزه باتوجه به امکانات موجود و همچنین ضعف در نظارت قاچاق انواع لوازم خانگی به آسانی مهیاست و در این شرایط این محصولات بدون پرداخت مالیات؛ گمرک، بیمه و عوارض وارد بازار شده و شرایط را برای تولید کننده بسیار سخت تر از قبل می کند.

از طرف دیگر با توجه به قدرت خرید پایین، مردم و شهروندان از این محصولات که بدون گارانتی مناسب نیز عرضه می شوند استقبال نموده و به این ترتیب تعادل بازار به هم می ریزد. وی ادامه داد: با توجه به آمارهای موجود از ابتدای سال جاری در حدود 700 هزار دستگاه تلویزیون قاچاق به  صورت قاچاق به کشور وارد شده و در بازار کشور به فروش می رسد.

لزوم نگهداری صحیح از لوازم خانگی و یخچال فریزر

باتوجه به موارد گفته شده و همچنین وضعیت نابسامان ارز و اختلال در بازار توسط اجناس بدون گارانتی و بعضا دارای ایراد لزوم نکهداری صحیح از لوازم خانگی و به خصوص یخچال فریزر بیش از پیش احساس می گردد. گروه تکنسین یار به شما توصیه می کند با استفاده از مطالب آماده شده در این خصوص در سایت تکنسین یار در دسته بندی «آموزش نگهداری ساید بای ساید» و یا «آموزش یخچال فریزر» بهترین و بیشترین بهره وری از یخچال فریزر خود داشته باشید.

لازم به ذکر است در صورت نیاز به تعمیر دستگاه در این شرایط می بایست حتما از تعمیرگاه های مجاز و تعمیرگاه های رسمی مانند گروه تکنسین یار استفاده نمایید تا بتوانید در رفع مشکلات دسنگاه خود توسط یک گروه متخصص از عیب یابی و ارایه قطعات اصل و با کیفیت همراه با فاکتور و ضمانت معتبر بهره مند گردید.

طرح «اورژانس تعمیر یخچال فریزر»

گروه تکنسین یار برای ارایه بهترین و سریع ترین خدمات در زمینه تعمیر یخچال فریزر به تازگی طرح اورژانس تعمیر یخچال فریزر را آغاز کرده است. در این طرح شما به طور مستقیم می توانید به صورت آنلاین و یا با تماس با شماره تلفن 33 44 200 0919 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط بوده و از مشاوره رایگان و همچنین سریع ترین زمان مراجعه جهت عیب یابی تضمینی اقدام نمایید.

 

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
کد خطا، لیست ارور، علت اخطار ساید بای ساید بکو Beko
نوشتهٔ بعدی
قیمت روز لوازم خانگی 19 شهریور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست