بهینه سازی مصرف یخچال و فریزر

مقالات

یخچال و فریزر از جمله لوازم منزل است که سهم قابل توجهی در مصرف انرژی و افزایش هزینه ناشی از برق مصرفی خانوار را داراست.

شاید جالب باشد بدانید که در حدود 20% مصرف برق خانگی به یخچال و فریزر اختصاص دارد. اما در مقابل بهینه سازی مصرف انرژی به معنای بهره گیری از روش هایی که بتوان با استفاده از آن ها حداکثر بهره‌ وری و راندمان را در مقابل حداقل مصرف برق و انرژی به دست آورد، می تواند در کاهش این موضوع بسیار مفید باشد.

در این مقاله به 5 سوال اصلی که آگاهی از پاسخ آن ها در مدیریت، نگهداری و بهینه سازی مصرف یخچال و فریزر بسیار موثر است می پردازیم:

  • درجه یخچال و فریزر را چطور و در چه دمایی تنظیم کنیم؟

  • چطور بهترین محل گذاشتن یخچال و فریزر را پیدا کنیم؟

  • مهم ترین قسمت یخچال و فریزر کجاست؟ و چطور می بایست به آن رسیدگی کرد؟

  • نوار لاستیکی دور درب یخچال و فریزر چه کاربردی دارد؟ و چطور آن را بررسی کنیم؟
  • آیا استفاده از محافظ الکترونیکی برای یخچال و فریزر مهم است؟

باید در نظر داشت که بهینه سازی مصرف انرژی در یخچال و فریزر علاوه بر فوایدی که مانند کم شدن هزینه های برق مصرفی دارد به طول عمر مفید این دستگاه مهم در آشپزخانه نیز بسیار کمک می کند. همچنین باعث می گردد آسیب های جدی به کمپرسور و موتور دستگاه وارد نگردد.

پس اگر روزی این سوال برای تان به وجود آمد که چگونه طول عمر یخچال و فریزر خود را افزایش دهیم؟ قطعا یکی از بهترین پاسخ ها و راهکارها این است که از دستورالعمل های بهینه سازی مصرف یخچال و فریزر پیروی نمایید.

1-نحوه تنظیم و شناسایی دمای مناسب برای یخچال و فریزر

انتخاب مناسب دمای یخچال و فریزر باعث می گردد تا بتوانید بالاترین راندمان را از دستگاه خود دریافت کنید. باید در نظر داشته باشید که در فصل های گرم سال دمای مناسب برای یخچال در حدود 4+ تا 3+ درجه و دمای مناسب برای فریزر حدودا 19- تا 18- درجه است؛ از طرفی در فصول سرد بهتر است باتوجه به میزان مواد غذایی داخل یخچال دمای آن چیزی در حدود 3+ یا 2+ و دمای فریزر 17- تا 16- باشد.

قیمت روز لوازم خانگی + جدول

2- بهترین مکان ها برای قرارگیری یخچال و فریزر

جانمایی صحیح یخچال و فریزر نکته بسیار حیاتی در بهینه سازی مصرف و همچنین طول عمر آن دارد. یخچال و فریز می بایست در دورترین حالت ممکن از منابع حرارتی مانند اجاق گاز و یا همچنین تابش مستقیم نور خورشید قرار داشته باشند.

گرما باعث می شود تا کمپرسور یخچال نیاز به عملکرد بسیار بالاتری نسبت به شرایط معمول داشته باشد و این موضوع علاوه بر افزایش مصرف انرژی، طول عمر دستگاه را نیز به شدت کاهش خواهد داد.

همچنین باید بدانید که قرار دادن یخچال در معرض رطوبت یا محیط نمناک باعث ایجاد ریسک بدنه و قطعات بیرونی یخچال و فریزر شما می گردد. نکته آخر در مورد جانمایی صحیح یخچال و فریزر آن است که دستگاه می بایست بر روی سطح مسطح قرار گیرد و به اصطلاح فنی به صورت کاملا تراز باشد تا موتور بتواند بهترین عملکرد خود را ارایه نماید.

3- رسیدگی به مهم ترین قسمت یخچال و فریزر (لوله های پشت)

لوله های پشت یخچال در واقع برای دستگاه حکم رگ در بدن انسان را دارند. گاز یخچال و فریزر با استفاده از این فضا به گردش در می آیند و کوچک ترین نشتی در این فضا باعث اختلال اساسی در کارکرد کلی دستگاه می گردد.

بنابراین محافظت و نگهداری صحیح از این قسمت بیرونی موضوع بسیار مهمی است. اولا توجه داشته باشید که همیشه یخچال و فریزر با دیوار پشتی خود حداقل به اندازه 20 سانتی متر فاصله داشته باشند.

این موضوع سبب می گردد تا گردش هوا در پشت دستگاه به طور مناسب انجام شده و دمای آن با نوسان همراه نباشد. در نتیجه دستگاه کارکرد معمول خود را خواهد داشت. از طرف دیگر لازم است هر سال حداقل یک مرتبه به طور کامل و صحیح قسمت پشتی دستگاه و لوله ها به طرز مناسبی گردگیری شوند تا انتقال هوا به درستی انجام پذیرد.

 تکنسین یار؛ تعمیرگاه مجاز سامسونگ غرب تهران

4- نوار لاستیکی درب یخچال و فریزر (ظاهرا ساده اما بسیار حیاتی)

نوار لاستیکی درب یخچال و فریزر ممکن است به ظاهر بسیار ساده به نظر بیاید؛ اما در واقع این نوارها نقش اساسی در کارکرد صحیح دستگاه و طول عمر آن ایفا می کنند.

بهتر است در دوره های مشخص و حداقل سالی یک مرتبه این نوارها را بررسی کنید تا از سالم بودن کامل آن ها و انعطاف و کارآیی شان اطمینان حاصل کنید.

بهترین روش برای امتحان کردن کارآیی این نوارها این است که یک تکه کاغذ بین درب یخچال و فریزر قرار دهید و درب را ببندید؛ لازم است که کاغذ به صورت بسیار محکم بین درب باقی بماند و در غیر اینصورت نسبت به تعویض نوارها اقدام نمایید.

خرابی این نوارها باعث از دست رفتن دمای درونی یخچال شده و در نتیجه موتور دستگاه می بایست برای جبران آن بسیار بیشتر از حد معمول کار کند.

5- تهیه محافظ الکترونیکی مناسب برای یخچال و فریزر

نوسانات برق شهری یکی از آن عواملی است که علاوه بر راندمان عملکرد لوازم خانگی بر خرابی قطعات الکترونیکی آن نیز بسیار تاثیرگذار است.

تهیه محافظ الکترونیکی بسیار قوی برای یخچال و فریزر از آن هزینه هایی است که هیج وقت از انجام دادن آن پشیمان نمی شوید.

داشتن این محافظ باعث می گردد علاوه بر مدیریت مناسب برق مصرفی، عملکرد دستگاه شما همواره بدون نوسان و فشارهای الکترونیکی تحمیلی به دستگاه باقی مانده و دستگاه بتواند در سلامت کامل همواره بالاترین راندمان و بهره وری را از خود نشان بدهد.

طرح «اورژانس تعمیر یخچال فریزر»

گروه تکنسین یار برای ارایه بهترین و سریع ترین خدمات در زمینه تعمیر یخچال فریزر به تازگی طرح اورژانس تعمیر یخچال فریزر را آغاز کرده است.

در این طرح شما به طور مستقیم می توانید به صورت آنلاین و یا با تماس با شماره تلفن 33 44 200 0919 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط بوده و از مشاوره رایگان و همچنین سریع ترین زمان مراجعه جهت عیب یابی تضمینی اقدام نمایید.

 

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
یکسره کار کردن یخچال ساید بای ساید
نوشتهٔ بعدی
نظافت یخچال ساید بای ساید

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست