هر آنچه باید در مورد شارژ گاز یخچال بدانید

مقالات

دلایل مختلفی برای تخلیه شدن گاز یخچال فریزر یا ساید بای سایدها وجود دارد که در این مطلب به دلایل اصلی آن می پردازیم. همچنین در ادامه به هزینه شارژ گاز در سال 1399 پرداخته می شود.

۱. پوسیدگی لوله ها

این مشکل در دستگاهایی با عمر کارکرد ۵ سال به بالا پیش می آید. در پی آن لوله هایی که با رطوبت در تماس هستند به مرور زمان دچال پوسیدگی می شوند؛ و نمی توانند فشار گاز داخلی را تحمل کنند؛ در نتیجه دچار این مشکل می شوند.

۲. ضربه خوردن یا جا به جایی

بیشتر مواقع دیده شده که یخچال پس از جا به جایی های طولانی مانند اثباب کشی به علت ضربه هایی که در هنگام باربری یا جا به جایی متحمل می شود؛ دچار نشتی گاز و تخلیه شدن آن می‌ شود که به علت فشار زیاد به لوله ها اتفاق می افتد.

۳.سوراخ شدن صفحه تریزون یا یخدان داخلی

یکی از عوامل نشتی گاز و سوراخ شدن صفحه یخدان، عوامل بیرونی و استفاده نادرست از یخچال می باشد؛ یخچال هایی که در قسمت داخلی دارای یخدان هستند سیستم با برفک دارند. پس ضروری است برای تمیز کاری عجله نکنید و بگذارید یخ ها خود به خود آب شود؛ یا توسط سشوار یا پنکه به آب شدن سریع تر آن کمک کنید. در غیر این صورت با وارد کردن ضربه به صفحه داخلی به علت جنس نرم و نازک حتما به آن آسیب می رسانید؛ فراموش نکنید در این مواقع صفحه غیر قابل تعمیر می باشد و بایستی تعویض گردد.

در تمام موارد بالا ابتدا باید رفع نشتی انجام شود؛ سپس یخچال را شارژ گاز کرد.

هزینه شارژ گاز در سال ۱۳۹۹

از ۳۵۰.۰۰۰ تومان شروع و تا ۷۰۰.۰۰۰ تومان بستگی به تعمیر محل نشت گاز، مدل دستگاه، مصرف گاز مورد نیاز یخچال یا ساید متغیر خواهد بود
باید توجه داشته باشید که سیکل یخچال فریزر و ساید بای ساید کاملا بسته است؛ بنابراین تمام اتصالات با جوش نقره یا آلومینیوم کاملا دقیق به یکدیگر اتصال پیدا کرده اند پس تا وقتی لوله ها سالم باشند گاز یخچال نباید تخلیه شود و دستگاه نیاز به شارژ گاز سالیانه نخواهد داشت

عیب یابی گاز خالی کردن یخچال

باید بدانید که در هنگام نشتی گاز و پوسیدگی لوله ها تمام گاز داخل لوله ها خالی نمی شود بلکه قسمتی از آن که تحت فشار زیاد است تخلیه می شود و یخچال فقط کمی از برودت و سرمای خود را از دست می دهد.

تعمیرگاه مجاز سامسونگ در غرب تهران

برای مثال موارد زیر ممکن است به وجود بیاید:

1- سرمای فریزر عالی است؛ اما یخچال سرما ندارد.
2- سرمای یخچال نسبتا خوب است؛ اما فریزر گرم شده و مواد شل شده.
3- یا در اکثر مدل های یخچال چراغ آلارم قرمز رنگ بر روی صفحه روشن می شود یا درجه ها چشمک می زنند؛ و به شما اخطار می دهد که سرما داخل کابین کم شده و موتور یخچال یکسره کار می کند.

شارژ گاز می تواند صرفا به علت نشتی انجام نشود.

در مواقعی که موتور یخچال به علت خرابی یا سوختن نیاز به تعویض پیدا کند؛ باید گاز دستگاه خالی شده و مجدد شارژ گاز انجام شود؛ یا زمانی که مسیر لوله ها به هر دلیلی کیپ شده و گرفتگی در مسیر چرخش گاز اختلال ایجاد کرده باشد؛ نیز باید گاز دستگاه خالی شده پس از شست و شوی کامل لوله ها مجدد شارژ گاز انجام شود.
در نظر داشته باشید گازهای زیر اشتعال زا بوده و حتی برای ریه، چشم و پوست بسیار مضر است. پس اگر در اطراف یخچال متوجه بوی نامطبوع و غیر طبیعی شدید سریعا پنجره و در را باز کنید و سیستم های حرارتی را خاموش کنید.

انواع گاز تبریدی که در یخچال به کار می رود:

1- گاز با کد R12
2- گاز با کد R134
3- گاز با کد R600

مشخصات بیشتر درخصوص انواع گازها را می توانید به طور کامل در مطلب مایع مبرد و گاز سرد کننده یخچال مطالعه کنید…

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
مشکلات یخ ساز ساید بای ساید
نوشتهٔ بعدی
مایع مبرد و گاز سرد کننده یخچال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست