مشکلات رایج ساید بای ساید (قسمت اول)

مقالات

یکی از مشکلات رایج ساید بای ساید هایی که یخ ساز آنها بر روی درب فریزر طراحی شده است، گیر کردن یخ ها داخل تونل یخ ریز و یخ زدن و در آخر گیر کردن ظرف یخ است؛ که مشتری های شرکت های سامسونگ و الجی را در فصل تابستان درگیر خود می کند.

گیر کردن ظرف یخ در ساید بای ساید سامسونگ

این مشکل بیشتر به دلیل گرمای محیط قرارگیری ساید بای ساید است؛ و در فصول گرم تابستان بیشتر شاهد آن هستیم.

علت این موضوع قرارگیری مخزن یخ و یخ ساز به صورت یک تکه بر روی درب فریزر ساید بای ساید است؛ به طوری که وقتی درب فریزر باز و بسته می شود یخ ها خیلی سریع با برخورد هوای گرم خارج از کابین فریزر عرق کرده و پس از بسته شدن درب با سرمای فریزر در همان حالت به یکدیگر می چسبند.

این اتفاق در فصول سرد سال هم دیده شده است؛ اما در زمستان علت عمده آن کمتر استفاده کردن مصرف کننده از یخ ساز است؛ همچنین علت چسبیدن یخ ها نیز کهنه شدن آنهاست.

روش های بر طرف کردن موضوع فوق:

بیشتر ظرف یخ ها به صورت طلق شفاف طراحی شده اند تا مصرف کننده بتواند وضعیت یخ ها را مشاهده کند.

باید توجه کرد که اگر مشاهده شد که بعد از فشردن پدال یخ ریز هیچ یخی داخل لیوان نمی افتد پس فورا ظرف یخ داخل فریزر را چک کنید. در صورت داشتن یخ داخل آن ظرف یخ ساید بای ساید خود را طبق روش آموزش داده شده توسط نصاب و یا با مطالعه دفترچه راهنما از محل خود جدا کنید.

سپس با یک قاشق چوبی و ضربه های آرام و کنترل شده یخ های به هم چسبیده را از هم جدا کنید و مجدد ظرف یخ را در محل خود قرار دهید.

در مواقعی دیگر اگر مشکل حادتر باشد؛ ظرف یخ از محل قرار گیری خود جدا نمی شود. در این زمان ظرف یخ کاملا توسط یخ ها به کانال خروجی یخ چسبیده است.

در این شرایط بهترین کار این است که ساید بای ساید را از برق بکشید و سپس درب قسمت فریزر آن را باز بگذارید؛ سپس تقریبا یک ساعت صبر کنید تا یخ های گیر کرده مقداری ذوب شوند تا بتوان یخ ساز را جدا کنید و کاملا بشورید و خشک کنید.

تعمیرگاه مجاز سامسونگ غرب تهران

دقت داشته باشید قبل از قرار دادن ظرف یخ در محل خود تونل یخ را کاملا بررسی کنید و اگر یخ داخل آن گیر کرده آن‌ها را توسط یک لیوان اب گرم یا حرارت ملایم سشوار ذوب کنید و با یک دستمال کاملا خشک کنید و سپس ظرف یخ را در محل خود قرار دهید.

  • چند نکته نیز در رابطه با ساید بای ساید هایی که یخ ساز آن ها در داخل کابین قسمت بالایی فریزر طراحی شده است؛ باید بدانید که در شروع فصل گرما ظرف یخ را کاملا توسط جرم گیر بشورید تا رسوبهای احتمالی که داخل آن جمع شده کاملا شسته شوند.
  • یخ ها را هر هفته کاملا خالی کنید و مجدد بگذارید تا یخ ساز  یخ جدید بسازد
  • فیلتر تصفیه اب ساید بای ساید را در شروع فصل گرما تعویض کنید تا یخ ساز یخ های بلوری و شفاف تولید کند
  • سعی کنید بیشتر از یخ قالبی استفاده کنید و کمتر از یخ خورد شده که توسط یخساز دریافت میکنید استفاده کنید زیرا در این نوع یخ گیربکس یخ ساز با فشار زیادی یخ قالبی را برای شما توسط چرخ دنده هایی خورد میکند و این عمل باعث فشار امدن بیش از حد به ان میشود پس سعی کنید در بیشتر مواقع از یخ قالبی استفاده کنید
  • اگر در شرایطی خاص نیاز به یخ زیاد داشتید این مقدار یخ را از یخ ریز تخلیه نکنید و سعی کنید حتما ظرف یخ را کاملا جدا کنید و یخ مورد نیاز خود را تخلیه کنید

باتوجه به راه‌اندازی طرح «اورژانس تعمیر یخچال فریزر» در صورت نیاز جهت ارتباط مستقیم با کارشناسان تکنسین یار می توانید از شماره تماس 33 44 200 0919 و یا امکان چت آنلاین روی سایت استفاده نمایید. 

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
کد ارور خطا یخچال فریزر بکو
نوشتهٔ بعدی
اواپراتور چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست