چرا یخچال و فریزر برفک می زند؟

مقالات

برفک ها از جمله عواملی هستند که در طول زمان یخچال و فریزر تشکیل شده و عواقب جدی برای دستگاه به همراه می آورند؛ که اصلی ترین این عواقب کاهش بهره وری و طول عمر مفید یخچال و فرزیر است. در این حالت و با وجود برفک ، یخچال در فرآیند کاری خود (تولید سرما و جذب گرما) دچار مشکل می شود. اما به راستی علت تشکیل این برفک ها در یخچال و فریزر چیست ؟

عوامل عمده تشکیل برفک در قسمت های مختلف یخچال و فریزر

باید به خاطر داشته باشید که تشکیل برفک در قسمت های مختلف یخچال و فریزر می تواند دلایل کاملا متفاوتی داشته باشد. اما نکته ای که می بایست به آن توجه کرد این است که ممکن است ایجاد برفک به مقدار کم در فریزر امری طبیعی باشد اما تشکیل برفک در یخچال حتی به میزان بسیار کم نیز یک اتفاق غیر طبیعی محسوب می شود. در واقع به شما نشان می دهد که در قسمتی از یخچال یک خرابی وجود دارد که بهتر است در این خصوص سریعا عیب یابی و رفع مشکل انجام گردد. در ادامه به برخی از عوامل تشکیل برفک در قسمت های مختلف یخچال و فریزر می پردازیم:

تشکیل برفک در دهانه ورودی و اطراف درب فریزر:

نشان دهنده است این است که درب فریزر به طور کامل بسته نمی شود. ممکن است وجود مواد غذایی داخل فریزر در مقابل درب یک مانع ایجاد نموده باشد و برفک ایجاد شده است. در این حالت اگر اطمینان دارید که درب فریزر برای مدتی باز نمانده است؛ ایراد از نوارهای لاستیکی دور درب فریزر می باشد. در این شرایط می بایست نوار لاستیکی دور درب درزیابی و تعویض گردد.

تشکیل برفک در قسمت عقبی یخچال یا فریزر:

این موضوع نشان دهنده وجود یک ایراد فنی در سیستم و چرخه یخ زدایی دستگاه است. لازم است در این شرایط هر چه سریع تر نسبت به رفع عیب دستگاه اقدام نمایید. برای رفع این موضوع از تخصص و تجربه یک تکنسین بهره بگیرید.

تشکیل برفک در تمامی قسمت های فریزر:

هنگامی که با این معضل و برفک مواجه شوید باید بدانید که این موضوع می تواند نشان دهنده وجود یک مشکل در درجه هوای داخلی فریزر باشد. ممکن است درجه فریزر شما بسیار پایین آمده باشد و یا عیب در درجه دستگاه وجود داشته باشد؛ و محیط بسیار سردتر از درجه نشان دهنده شده باشد. در این شرایط نیز بهتر است اگر از عدم تغییر درجه سرمای فریزر خود اطمینان دارید و یا مشکل خاصی را در نشانگر دستگاه مشاهده نمی کنید از یک تکنیسین بخواهید دستگاه شما را عیب یابی نماید.

خرابی در قسمت فن خنک کننده کمپرسور:

ایجاد برفک در این قسمت نیز نشان دهنده یک عیب فنی بوده و لازم است برای رفع آن با یک تکنیسین متخصص تماس بگیرید.

در مجموع عوامل عمده ای دیگری نیز در ایجاد برفک موثر است. یکی از این عوامل زیاد باز و بسته کردن درب یخچال است. این موضوع سبب می گردد که هوای گرم به طور مکرر وارد دستگاه شده و در آن حبس گردد. در نتیجه باعث می شود تا در تمام قسمت های یخچال و فریزر برفک ایجاد گردد. همچنین دستگاه قدرت اصلی خود را از دست داده و مصرف بالایی نیز داشته باشد. علت دیگر در این خصوص نیز می تواند به نگه داشتن و جانمایی دستگاه در محلی بسته یا گرم مربوط گردد. به خاطر داشته باشید که یخچال می بایست دور از لوازمی که گرما تولید می کنند یا در معرض خورشید قرار داشته باشد. گرم شدن بدنه بیرونی دستگاه علاوه بر ایجاد آسیب های جدی و پایین آوردن بهره وری یخچال و فریزر یاعث ایجاد برفک نیز می گردد.

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
مایع مبرد و گاز سرد کننده یخچال
نوشتهٔ بعدی
تاریخچه یخچال فریزر و آشنایی با قطعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست