ساید بای ساید روشن نمی شود

مقالات

یکی از مشکلات اصلی ساید بای سایدها علاوه بر یکسره کار کردن کمپرسور و موتور ساید بای ساید؛ مربوط به روشن نشدن دستگاه است؛ در این مقاله سعی شده است تا به جزییات این مساله و چگونگی آزمایش و بررسی علل روشن نشدن ساید بای ساید پرداخته شود. 

ممکن است گاهی در خانه در حال استراحت باشید و پس از مراجعه به آشپزخانه متوجه شوید که ساید بای ساید شما خاموش شده و به عبارتی با مشکل روشن نشدن ساید بای ساید و دستگاه خود روبرو شده باشید؛ در این زمان عواملی را باید بررسی کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

ابزار مورد نیاز

1- فازمتر
2- دم باریک
3- پیج گوشتی چهارسو


توصیه مهم: اگر با ابزار و کارهای فنی آشنایی کامل ندارید؛ از انجام آزمایش های زیر جدا پرهیز کنید!

لازم به ذکر است این مقاله جهت آشنایی افراد فنی تهیه شده است و کلیه عواقب تست قطعات و لوازم برقی بر عهده خود اشخاص بوده و تکنسین یار هیچگونه مسئولیتی در رابطه با خرابی دستگاه شما یا برق گرفتگی شخص بر اثر انجام این موارد عهده دار نخواهد بود!

انجام مراحل تست های لازم در صورت روشن نشدن ساید بای ساید

۱. درب ساید بای ساید یا دستگاه را باز کرده و از روشن خاموش شدن لامپ داخل قسمت یخچال یا فریزر اطمینان حاصل کنید.

۲. در صورت خاموش بودن لامپ ها و صفحه کلید نمایشگر روی درب، اولین کاری که باید انجام بدهید بازدید برق ورودی ساید بای ساید است.

۳. محافظ برق را بازدید کنید و اطمینان حاصل نمایید که چراغ سبز آن حتما روشن باشد؛ همچنین برای اطمینان بیشتر دو شاخه ساید بای ساید را از محافظ برق جدا کرده و مستقیم به پریز برق آشپزخانه وصل کنید. لازم به ذکر است در این مرحله می توانید برای تست کردن پریزهای برق از وسیله های برقی دیگر مانند: سشوار و یا اتو استفاده کنید تا از صحت و سلامت برق پریز اطمینان حاصل کنید.

۴. اگر پریز برق مشکلی نداشت؛ مرحله بعدی تست کردن دوشاخه برق ساید بای ساید است که دچار قطعی داخلی نباشد و حتما برق را داخل برد یا تایمر و ترمستات انتقال بدهد.
برای تست این موضوع نیاز به یک فازمتر استاندارد است؛ همچنین طریقه تست به این صورت است که ابتدا دو شاخه را از پریز برق جدا کرده و سپس سیم دو شاخه را تا برد کنترل قدرت دنبال نمایید؛ پیچ های درب پوش برد ساید بای ساید را به وسیله پیچ گوشتی چهارسو به طور کامل باز کنید و سیم برق ورودی را از سوکت برد جدا کنید. سپس دو شاخه را به برق بزنید و یکی از سیم های جدا کرده را با فازمتر تست کنید تا چراغ آن روشن شود؛ اگر روشن شد حالا دو شاخه را به صورت بر عکس به پریز متصل کنید و از سوکت برد مجدد تست کنید تا سیم دوم هم چراغ فازمتر را روشن کند. در این شرایط می توان از سالم بودن دو عدد سیم دوشاخه تا ورودی برد اطمینان حاصل نمود. در غیر این صورت باید سیم ورودی برق ساید بای ساید خود را کاملا تعویض نمایید.

۵. بعد از تست مراحل بالا و در صورت اطمینان از پریز و سیم کشی برد مشخص می شود که دلیل روشن نشدن  ساید بای ساید این است که از قسمت تغذیه برد سوخته است. در این شرایط می بایست برای حمل برد به شرکت و تعمیر آن با یکی از شرکت های خدمات دهنده و یا تعمیرگاه ساید بای ساید تماس حاصل نمایید.

لازم به ذکر است عمده ترین دلیل این مشکل نوسان برق و نداشتن محافظ در ورودی برق ساید بای ساید اشاره نمود. همچنین باز ماندن درب یخچال به مدت طولانی، قدیمی بودن محافظ برق و عدم حساسیت کافی برای به سرعت قطع کردن برق ورودی دستگاه در هنگام نوسان برق و عمر زیاد ساید بای ساید از دیگر عوامل احتمالی در این زمینه است.

اگر وقت، زمان و یا تخصص کافی برای تست مراحل بالا ندارید؛ تکنسین یار آماده خدمت رسانی و انواع عیب یابی دستگاه شما می‌ باشد.

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
تاریخچه یخچال فریزر و آشنایی با قطعات
نوشتهٔ بعدی
تنظیم درجه دمای ساید بای ساید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست