کم شدن سرمای یخچال

مقالات

یکی از مشکلات رایج ایجاد شده در یخچال فریزرها کم شدن سرمای قسمت یخچال آن است. در این مقاله که توسط گروه تکنسین یار آماده شده است، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که؛ علت کم شدن سرمای یخچال چیست؟

همچنین ممکن است کاربر این مشکل خود را از طریق یکی از سوالات زیر مطرح نماید. لازم به ذکر است این مطلب به صورت کلی به تمام این موارد خواهد پرداخت.

  • علت کم شدن سرمای یخچال چیست؟
  • روش تنظیم صحیح درجه یخچال به چه نحو است؟
  • یخچال گرم شده است؛ علت این موضوع چیست؟
  • چرا یخچال گرم شده است؟

علت کم شدن سرمای یخچال چیست؟

از بین رفتن سرمای یخچال دلایل عمده ای دارد که اصلی ترین آن مربوط به کم شدن گاز یخچال فریزر است.

در یخچال فریزرهایی که در داخل خود دارای صفحه تریزون هستند؛ یکی از علت های گرم شدن قسمت یخچال، گاز کم کردن است. در این حالت سوالی که برای اکثر مصرف کنندگان به خصوص خانم ها پیش می آید این است که به چه دلیل دمای فریزر مناسب است و فقط سرمای یخچال از بین رفته است؟ 

در جواب به این سوال باید توجه داشت که ورودی عمده گاز در اغلب یخچال فریزر ها، بیشتر از قسمت فریزر است. در این مدل‌ها گاز در انتها به یخچال می رسد. بنابراین در صورت کم شدن گاز باید انتظار گرم شدن یخچال را داشت و این یکی از موارد اصلی علت کم شدن سرمای یخچال است.

البته باید در نظر داشت که اگر محل نشتی گاز به قدری باشد که میزان قابل توجهی گاز از آن خارج شده باشد؛ فریزر نیز کاملا سرمای خود را از دست میدهد. اما در بیشتر مواقع به علت اتصالات جوش کاری‌شده لوله ها، نشتی آنها بسیار ریز و اندک هستند.

مشکلات رایج ساید بای ساید (قسمت اول)

اگر یخچال سرمای خود را از دست داده است و با کم شدن سرمای یخچال مواجه هستید؛ با گروه تکنسین یار با شماره پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته 33 44 200 0919 تماس گرفته تا در اسرع وقت برای بررسی و رفع ایراد آن توسط بهترین تکنسین ها اقدام گردد.

 تکنسین یار؛ تعمیرگاه مجاز سامسونگ غرب تهران

بررسی علل رایج دیگر در کم شدن سرمای یخچال

در خرابی رایج دیگر مدل های یخچال فریزر این گونه است که قطعات برفک زدایی اتوماتیک قسمت فریزر دچار خرابی می شود. برای آشنایی کامل با سیستم برفک زدایی اتوماتیک و Nofrost می توانید از مقاله (برفک زدایی اتوماتیک یا نوفراست چیست؟) استفاده نمایید.

در پی خرابی قطعات برفک زدایی اتوماتیک، پشت صفحه اواپراتور پر از برفک شده و مسیر و کانال خروجی هوای سرد فریزر به یخچال مسدود می گردد. در این مواقع بهترین حالت رفع این ایراد به صورت موقت این است که فریزرتخلیه گردد؛ و درب آن به مدت ۲۴ ساعت باز گذاشته شود تا برفک ها آب شوند و سپس مجدد دستگاه راه اندازی گردد.

آخرین قیمت یخچال فریزر + آبان 99

مشکل سرمای کم یخچال به علت کم بودن درجه یخچال

همان طور که مشخص است در تمامی یخچال فریزر های ایرانی و خارجی درجه ای جدا گانه به صورت دیجیتال یا ولومی و ترمستات برای تنظیم درجه دمای یخچال تعبیه شده است که می توان برای به دست آوردن سرمای بهتر  آن را زیاد کرد.

لازم به ذکر است درخصوص آموزش تنظیم درجه دمای ساید بای ساید،تبدیل فارنهایت به سانتیگراد می توانید از مطلب (تنظیم درجه دمای ساید بای ساید) استفاده نمایید که در آن به صورت کامل به این موضوع پرداخته شده است.

در این جا به صورت خلاصه میتوان گفت که بهترین حالت تنظیم درجه ولومی یخچال، قرار دادن آن بر روی عدد ۳ است و بهترین حالت تنظیم درجه دیجیتال نیز قرار دادن آن بر روی عدد ۲ یا ۳ است.

قیمت روز لوازم خانگی + جدول

علت برفک در یخچال و کم شدن سرمای یخچال

یخچال فریزر هایی که دارای صفحه تریزون یا یخدان داخلی هستند، به علت داشتن سیستم ترمستات قطع کننده و نداشتن برفک زدایی اتوماتیک پس از گذشت ۳ تا ۶ ماه پر از برفک می شوند و حتما نیاز به برفک زدایی دارند.

البته باید در نظر داشته باشید هر چه میزان این برفک بیشتر می شود فشار به کمپرسور نیز بیشتر شده و سرمای القایی به محیط نیز کمتر می شود. پس سعی بر این داشته باشید که بیشتر مواقع صفحه را تمیز کرده تا سرمای بهتری را درون یخچال فریزر خود احساس کنید.

تعمیرگاه مجاز یخچال فریزر آزمایش

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

, , ,
نوشتهٔ پیشین
برفک زدایی اتوماتیک یا نوفراست چیست؟
نوشتهٔ بعدی
کد خطا، لیست ارور، علت اخطار ساید بای ساید بکو Beko

مطالب مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست