سر و صدای زیاد ساید بای ساید (قسمت دوم)

مقالات

یخچال و فریزر و ساید بای ساید جزیی اصلی از وسایل خانگی هر خانوار و همچنین از با اهمیت ترین وسایل آشپزخانه به شمار می روند. با توجه به استفاده و روشن بودن دایمی این ساید بای ساید ها در طول شبانه روز بسیار مهم است که این دستگاه ها دارای صدای بسیار کم بوده و به نوعی بدون صدا به کار خود بپردازند. سر و صدای ساید بای ساید و یخچال می تواند در منزل بسیار آزار دهنده باشد.

در این مقاله که قسمت اول آن با عنوان «سر و صدای زیاد ساید بای ساید» در سایت منتشر و به سه عامل اولیه ایجاد سر و صدای یخچال در آن پرداخته شده است؛ به چهار عامل باقی مانده در این خصوص به طور کامل اشاره خواهد شد. 

لازم است در این جا اشاره کنیم که آموختن «نگهداری از یخچال و فریزر» و همچنین «نگهداری از ساید بای ساید» می تواند علاوه در بسیاری از موارد از نیاز به تعمیرات در مراحل بعدی جلوگیری کند.

در ادامه به چهار عامل باقی مانده از عوامل سر و صدای ساید بای ساید می پردازیم.

1. لرزش لوله های گاز به علت قرار گیری روی هم

در صورتی که صدای تولیدی حالت لرزش دارد و بعد از جا به جایی یا اثباب کشی به وجود امده است؛ احتمال خیلی زیاد لوله های گاز به علت فشار به یکدیگر نزدیک شده و تولید لرزش و‌ صدا می کنند. برای رفع آن می توانید درب پشت موتور را باز کنید؛ اگر لوله ای به چشم تان می خورد که نزدیک به هم هستند یا روی یکدیگر قرار گرفته اند، سعی کنید خیلی آرام و با فشار ملایم آن ها را از یکدیگر جدا کنید.

2. صدای موتور فن ها یا شکستن پروانه ها

موتور فن ها دیگر عامل صدا هستند که به علت پرتاب باد به طور طبیعی صدا تولید می کنند. در یخچال فریزرهای مختلف نسبت به مدل آن ها از یک فن تا حتی ۵ موتور فن می توانند همزمان شروع به کار کنند. پس در هنگام خرید هم دقت کنید دستگاهی را خریداری کنید که کمترین تعداد فن را دارد و از فروشنده درخواست راهنمایی کنید. برای آشنایی بیشتر می توانید از اطلاعات «راهنمای خرید یخچال و فریزر و ساید بای ساید تکنیسین.کام» کمک بگیرید.
این موتور ها مصرفی هستند و می توانند بعد از گذشت زمان تولید صدا کنند؛ که اکثرا بعد از تولید صدا با افت دور شدید مواجه می شوند و باید تعویض شوند. محل قرارگیری آن ها یکی در کنار موتور برای خنک کردن کمپرسور و گاز، و دو تای دیگر در فریزر و قسمت یخچال قرار دارند.
در این مرحله اگر پروانه پلاستیکی یا فلزی فن هم دچار مشکل شود، ترک بخورد یا کج شود یا قسمتی از آن بشکند لرزش ایجاد کرده و تولید صدا می کند.

3. برفک زدن داخل فریزر و گیر کردن به پروانه فن

در بیشتر یخچال فریزر های نوین سیستم برفک زدایی اتوماتیک قرار دارد که اصطلاحا به nofrost معروف هستند. اگر به علت اختلال در این سیستم برفک زدایی انجام نشود؛ در نهایت حجم برفک ها آن قدر زیاد شده تا به پروانه فن می رسد و برخورد پروانه با برفک ها نیز تولید صدا می کند و اگر برای رفع آن اقدام نکنید به مرحله ای می رسد که کامل پروانه را نگه داشته و احتمال سوختن موتور فن نیز وجود دارد. برای آشنایی با عوامل عمده تشکیل برفک در قسمت های مختلف یخچال و فریزر می توانید از مطلب «چرا یخچال و فریزر برفک می زند؟» استفاده کنید.

4. تولید سرو صدا بعد از تعمیر دستگاه

اگر بعد از تعمیر دستگاه به صدای غیر عادی برخورد کردید اصلا نگران نباشید؛ ممکن است این صدا بر اثر باز و بست کاورهای داخلی یا جا به جایی یخچال و ساید بای ساید شما باشد. در هر صورت با تکنسین تعمیر کار خود تماس بگیرید و درخواست کنید برای بازدید مجدد دستگاه شما حاضر شود.

 

 

با ما تماس بگیرید

33 44 200 0919

09301451623

نوشتهٔ پیشین
کد خطا، لیست ارور، علت اخطار ساید بای ساید بلومبرگ
نوشتهٔ بعدی
علت سوختن کمپرسور ساید بای ساید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست